تبلیغات
هاوار جوانرود hawarjavanrood@yahoo.com - توصیه های تغذیه ای در سفرهای نوروزی
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : هاوار مصلح
نویسندگان
نظرسنجی
آیا شما با دریافت عوارض جهت پارک کردن در خیابان شافعی و.. موافقید؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هاوار جوانرود hawarjavanrood@yahoo.com
آمده ایم تا بمانیم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 27 اسفند 1392 :: نویسنده : هاوار مصلح
 
یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است در طول سفر از مصرف سبزی های خام و سالاد در مکان های عمومی خودداری شود.
 
نیلوفر حیدری در خصوص تغذیه در سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در طول سفر به رستوران های معتبر که اصول بهداشتی درآن ها رعایت شده مراجعه کنید.
 
وی افزود: وضعیت بهداشت سالن، دستشویی ها، کارگران و ... تا حدی می تواند معیار سطح بهداشت رستوران باشد.
کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حتما در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات پاستوریزه  دقت کنید و روزانه متناسب با نیاز بدنتان حدود 2 تا 3 لیوان شیر یا ماست استفاده کنید.
 
وی افزود: در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب بنوشید و حداقل روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشید. بهتر است از آب های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده کنید.
 
حیدری عنوان کرد: برای برطرف شدن نیاز بدن به مایعات آب بهترین نوشیدنی است، همچنین توصیه می شود  تا حد امکان از مصرف آبمیوه های مصنوعی و نوشابه های گازدار پرهیز شود.
حیدری ادامه داد: به منظور جلوگیری از یبوست از میوه ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده کنید. 
 
این کارشناس تغذیه تاکید کرد: به جای مصرف غذاهای سرخ شده، از غذاهای آب پز، کبابی و تنوری استفاده کنید. تا حد امکان از مصرف سوسیس، کالباس و ساندویچ های آماده پرهیز کنید.
 
وی افزود: در صورت مصرف غذاهای کنسروی قبل از مصرف از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده برآمدگــی و فرورفتگی از مصرف آن ها خودداری کنید.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه  صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که برای سلامت و تندرستی افراد اهمیت خاصی دارد، گفت: افراد به خصوص کودکان بهتر است در ایام تعطیل شبها زودتر بخوابند تا صبح بتوانند با شادابی از خواب برخیزند و یک صبحانه کامل شامل مقادیر مناسبی نان، شیر، پنیر و گردو مصرف کنند.
 
حیدری افزود: بهتراست از مصرف مکرر کره، خامه و سرشیر پرهیز شود و برای ایجاد تنوع غذایی در صبحانه ها از تخم مرغ، خیار، گوجه فرنگی، میوه ها و آب میوه طبیعی استفاده کنید.




نوع مطلب : محیط زیست، ایران، اجتماعی، گزارش، 
برچسب ها : تغذیه، سفرهای نوروزی، بیماری، مسمومیت،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 31 فروردین 1393 05:32 ب.ظ
سلام.
وبلاگ زیبایی داری خوشحال میشم به منم سر بزنی.
اگه دوست داشتی منو لینک کن و بهم خبر بده تا لینکت کنم



ده نگی نیشتمان(آهنگهای جدید و قدیمی کوردی)
www.dangi-nishtman.rzb.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب